Brev:
Flaske om natten
7. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Flaske om natten
Hej Helen
Har lige et lille spørgsmål omkring vores lille datter på 10,5 måned.
Igennem den sidste måneder er det sket meget i vores datters liv. Start i vuggestue, 2 gange mellemørebetændelse og sidste torsdag fik hun lagt dræn. Igennem en måned har hun vågnet mellem 2-4 gange om natten og ville have sutteflaske og ørelægen fortalte at det tog trykket i hendes øre og at hun bare skulle have lov. Nu har hun så fået lagt dræn og vil gerne stadig have en flaske i løbet af natten og vi kan ikke rigtig komme af med den. Inden hendes øre begyndte at drille, spiste vi aftensmad omkring kl. 17-17.30 og hun fik en flaske MM 200 ml omkring kl. 18.30 og godnat og sov til næste morgen kl 06 hvor vi alle sammen skal op til hverdag.
Vi kan ikke rigtig finde en god rytme for hendes søvn og mad i løbet at dagen. I vuggestuen ligger de hende ud når hun er træt. Dog er jeg nogen gange i tvivl om at hun kommer for sent ud om formiddagen og har sagt at hun skal ud inden kl. 9 da hele dagen ellers skred. inden hun startede i Vuggestue kom hun altid ud kl ca 8.30 og lagde sig til at sove.
Lige nu ser hendes dag sådan ud ca. efter dræn:
Står op kl. 06 og får havregrød (Hvilke hun ikke spiser meget af pga flasken om natten)
Frugt/brød og Formiddagslur ca kl. 8/9 og ca 1-1 ½ time
Frokost og leger
Middagslur ca. kl. 12/13 og sover til ca. 14/15
Eftermiddagsmad.
Aftensmad kl. ca 17 bad og leg
Ofte er hun færdig kl. 18 og vi kan næsten ikke trække hende længer.
Vi overvejer om vi kan give hende en lille lur inden aftensmad og måske trække hende lidt og måske begynde at give hende noget grød lige inden sengetid kl. 18.30. Eftermiddagen bliver ofte meget lang for hende. Samtidig har vi overvejet om vi snart skal droppe formiddagslure da de jo spiser frokost kl 11 i vuggestuen også hun tager en længer middagslur.
Hvordan kommer vi af med nat flasken, da hun jo meget længe ellers har sovet igennem om natten. Og hvordan synes du vi skal forsøge med søvn og mad sidst på dagen og evt ideer til mad/grød lige inden sengetid. Hun gider ikke rigtig havregrød og øllebrød længer.
Hilsen Tina