Flaske om natten

7. oktober 2012

Alder:
10 mdr.

Flaske om natten

Hej Helen

Har lige et lille spørgsmål omkring vores lille datter på 10,5 måned.

Igennem den sidste måneder er det sket meget i vores datters liv. Start i vuggestue, 2 gange mellemørebetændelse og sidste torsdag fik hun lagt dræn. Igennem en måned har hun vågnet mellem 2-4 gange om natten og ville have sutteflaske og ørelægen fortalte at det tog trykket i hendes øre og at hun bare skulle have lov. Nu har hun så fået lagt dræn og vil gerne stadig have en flaske i løbet af natten og vi kan ikke rigtig komme af med den. Inden hendes øre begyndte at drille, spiste vi aftensmad omkring kl. 17-17.30 og hun fik en flaske MM 200 ml omkring kl. 18.30 og godnat og sov til næste morgen kl 06 hvor vi alle sammen skal op til hverdag.

Vi kan ikke rigtig finde en god rytme for hendes søvn og mad i løbet at dagen. I vuggestuen ligger de hende ud når hun er træt. Dog er jeg nogen gange i tvivl om at hun kommer for sent ud om formiddagen og har sagt at hun skal ud inden kl. 9 da hele dagen ellers skred. inden hun startede i Vuggestue kom hun altid ud kl ...

Annonce

... ca 8.30 og lagde sig til at sove.

Lige nu ser hendes dag sådan ud ca. efter dræn:

Står op kl. 06 og får havregrød (Hvilke hun ikke spiser meget af pga flasken om natten)
Frugt/brød og Formiddagslur ca kl. 8/9 og ca 1-1 ½ time
Frokost og leger
Middagslur ca. kl. 12/13 og sover til ca. 14/15
Eftermiddagsmad.
Aftensmad kl. ca 17 bad og leg
Ofte er hun færdig kl. 18 og vi kan næsten ikke trække hende længer.

Vi overvejer om vi kan give hende en lille lur inden aftensmad og måske trække hende lidt og måske begynde at give hende noget grød lige inden sengetid kl. 18.30. Eftermiddagen bliver ofte meget lang for hende. Samtidig har vi overvejet om vi snart skal droppe formiddagslure da de jo spiser frokost kl 11 i vuggestuen også hun tager en længer middagslur.

Hvordan kommer vi af med nat flasken, da hun jo meget længe ellers har sovet igennem om natten. Og hvordan synes du vi skal forsøge med søvn og mad sidst på dagen og evt ideer til mad/grød lige inden sengetid. Hun gider ikke rigtig havregrød og øllebrød længer.

Hilsen Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder